Jesus, Paulus…Undergang, Sodoma og Gomorra

Jesus sa ikke noe somhelst utenom det som står i evangeliene (det er da slik at man tolker det dithen at han sa det), alt annet dere nevner er skrevet av Paulus i brevene hans (Og et par av dem er det usikkert om han i det hele tatt skrev) Saulus hadde virket som morder og forfølger av jødekristne like til han ble «frelst». Og tok navnet Paulus. Han traff aldri Jesus i levende live. Paulus er grunnlegger av kristendommen. Jesus og disiplene var en jødisk sekt. Jesus sa overhodet ikke noe om homofili. Paulus siterer også «kvinner som ligger med kvinner»… Mange her som trenger å studere mer. Uansett så må man spørre: Følger dere Jesus eller Paulus? En av dem kan ikke vektlegges mer enn den andre, slik flesteparten har en tendens til å glemme Jesus, og bare sitere Paulus. Paulus var utdannet og oppdratt til skriftjøde, og fulgte inntil sin «frelse», Jødenes bok til punkt og prikke, dvs. GT. I dagens samfunn hadde han fått livstid for hva han gjorde mot den jødekristne sekten (Egentlig jøder som trodde på Jesus), men han ble jo ikke det. Han hadde det gamletestamentlige syn og utarbeidet sin teologi ut i fra den og ut i fra hva han lærte om Jesus fra etterfølgerne hans. Det er hva vi kaller kristendom i dag. Paulus virket i ca. førti år etter jesus, mens evangeliene ble skrevet etter hans tid. Det kan bli vanskelig om dere skal begynne å debatere disse tingene. Jeg mener og tror at det er unødig og skaper unødig splid. Først og fremst må man også kunne lære seg ulike tolkningsmåter …ettersom det er så vanskelig for folk å bli enige, så tar jeg avstand fra alle meninger, og sier kun en ting: Da Jesus ble spurt om hva som var det viktigstebudet, svarte han:

«Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.» (Matteus 22,36)

Alt annet skal vi/dere overlate til Gud å dømme om.

Noen gudstroende omkring????? Paven er IKKE Simon Peters etterfølger. Jesus ga aldri noen tillatelse til verken Vatikanet eller Paver. Det ble derimot gjort på kirkemøter noen hundre år etter Jesu død. Derfor kunne jeg ikke fortsette som medlem i noen kristen kirke. Sånn er det bare. Verre overgrep i Jesu navn siden første Nicea møtet og videre etter har vel ikke eksistert, utenom da israelittene begikk folkemord for å innta «det lovede land» på Mose tid, i en Guds navn,og nå,…dessverre en del såkalte jihadidioter som også tror Gud tillater mord,krig og mayhem…jeg gremmes. Gud og profetene har og blir misbrukt på det værste, og satan sjøl må vel ha sin beste latter.  Her snakker kristne, og en del muslimer om Gud og profeters vilje og regler.., og kristne om Jesus…historisk alle som en med sverd og brenne, voldta, skremme vettet og ødelegge barn, og torturere folk,…nei takk…de hellige hus til alle sammen er bygget på lik..vik fra meg satan ( tilgir jødene, for de har blitt forfulgt i totusen år…og de var heller ikke zionister…dessverre har Israel i dag brukt og bruker samme imot palestinerne ,som jødene selv har blitt forfulgt for…og det er utrolig tragisk. Sionistene tror ikke på noen messias…de tror på våpenmakt) det er så utrolig tragisk at mennesker gjør seg til Gud og gjør alt som satan elsker….gremmes……og i dag dreper og ødelegger disse «gudstroende» i Hans hellige navn….det må nok bygges ut i helvete for å få plass nok til alle som havner der, om det finnes et annet helvete enn det mennesker skaper for egen regning her på jorda😓

Angående Sodoma og Gomorra, så var ikke det samme som homofili, det var et vis de utførte ydmykelser, for å vise hvem som har makten, for å nedverdige andre fremmede på. Det var som det fremdeles er i krig, fengsler og andre steder der personer utøver makt via sex. Og det er slett ikke fordi overgriperne er annet enn bifile. Religionens bilde av disse to oldtidsbyene, er feil. Det var ikke homofile grunnmotiver bak ugjerningene. Dessuten ble selvfølgelig ALLE fremmede utsatt for samme fornedrelser, også kvinner og barn, mennene i Sodoma var ikke alene i byen, kvinnene deres og barna deres bodde også der. At noen få av dem kunne være av annen legning, har ingenting å si. Det var en overgriperkultur, kun brukt til å underkue.

de tre Abrahamsreligionene har alltid vært unaturlig og sykelig opptatt av sexlivet. Å ha en anstendig moral og respekt for sin egen og andres kropp, ikke utove overgrep eller vold,ikke oppføre seg hensynsløst, hemningsløst eller uanstendig, er like viktig for alle legninger, og er grunnleggende for et godt liv, ikke noen pekefinger ovenfor folk som er født som de er anlagt.

If any images at this page are not credited by me, and I do not know the owner,
please contact me, so I can either delete or credit you!
All other content:
Laila Henriksen @2020-2021

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.